مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مرداد 1392 ساعت 09:532013-08-19سياسي

در راستای بررسی روانشناختی خشم و مهار آن از دیدگاه اسلام کتاب مهار خشم منتشر شد


کتاب مهار خشم در راستای بررسی روانشناختی خشم و مهار آن از دیدگاه اسلام به همت انتشارات مؤسسه دارالحدیث به چاپ رسید.

- " از قم کتاب مهار خشم به بررسی روانشناختی خشم و مهار آن از دیدگاه اسلام می پردازد و از فصل هایی مانند مفهوم شناسی، ماهیت خشم در روانشناسی، ویژگی های خشم در روایات، مقابله شناختی، مقابله های هیجانی عاطفی، مقابله چند وجهی و مقابله با خشم دیگران تشکیل شده است.

کاربردی کردن و مفهوم سازی جدید درباره موضوع خشم مهم ترین هدف این تحقیق بوده و بررسی روانشناسی یکی از ابعاد و جنبه های دین یعنی رابطه انسان با خداست و محققان در پی پاسخ به این پرسش هستند که آیا می توان با استناد و استفاده از متون اصیل اسلام یعنی قرآن و سنت به ارائه الگویی نظری در توزیع و تبیین رابطه انسان با خدا دست پیدا کرد.

پژوهشگران این الگو را پیگیری می کنند که با استفاده از آن گستره وسیع انواع ارتباط با خدا و علل آن را با حساسیت کافی نسبت به تغییر پذیری های آن به لحاظ کمی و کیفی توضیح دهد.

نظریه مثلث ایمان چنین فرض می کند که رابطه انسان با خدا حاصل ترکیب های متفاوتی از سه مؤلفه به هم پیوسته دین، امید و محبت است در چارچوب این نظریه ستون مختلف این ابعاد سه گانه و روابط پیچیده تر و در هم تنیده آنها با یکدیگر تشریح و پیامدهای هر یک توصیف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در راستای بررسی روانشناختی خشم و مهار آن از دیدگاه اسلام کتاب مهار خشم منتشر شد

در راستای بررسی روانشناختی خشم و مهار آن از دیدگاه اسلام کتاب مهار خشم منتشر شد