مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 مرداد 1392 ساعت 17:182013-08-12پزشكي

دستورالعمل توانمندسازی علمی و حرفه‏ای طب عمومی ابلاغ شد


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستورالعمل توانمندسازی علمی و حرفه‏ای طب عمومی را به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر؛ این دستور العمل به منظور فراهم کردن بستر لازم برای توسعه مراقبتهای اولیه سلامت و احقاق محوریت پزشک خانواده در نظام ارجاع ؛ و با تاکید بر مصوبه سال 1355 هیأت مدیره نظام پزشکی مرکزی موضوع گستره صلاحیت حرفه‏ای پزشکان؛ و با رعایت قانون چگونگی تعیین وظایف و صلاحیت شاغلان حرفه های پزشکی و وابسته به آن مصوب 27/7/1376 مجلس شورای اسلامی و با توجه به مصوبه مورخ 31/4/1392 شورای معاونین، شرایط متعارف حیطه اختیارات پزشکان عمومی در سایر کشورهای پیش­رو و موفق در ارتقای سلامت، از سوی دکتر محمدحسن طریقت منفرد به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است.

متن کامل این دستورالعمل به شرح زیر است: ماده 1- معاونت آموزشی وزارتخانه موظف است با کسب نظر از معاونت‏های درمان و بهداشت تغییرات لازم در محتوای آموزشی دوره پزشکی عمومی با محوریت ارائه خدمت در قالب پزشک خانواده را اعمال نماید.

برنامه آموزشی جدید از ابتدای سال تحصیلی 93-92 لازم‏الاجرا خواهد بود.

ماده 2- معاونت درمان موظف است با همکاری معاونت آموزشی و سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به تدوین دوره‏های تکمیلی در قالب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستورالعمل توانمندسازی علمی و حرفه‏ای طب عمومی ابلاغ شد

دستورالعمل توانمندسازی علمی و حرفه‏ای طب عمومی ابلاغ شد