مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 مرداد 1392 ساعت 06:432013-08-08سياسي

پیروی از سیره ائمه(ع) باعث ایجاد رضایت قلبی/هدف اعیاد ترویج نشاط اسلامی است


استاد روانشناسی بالینی دانشگاه فردوسی مشهد پیروی از سیره معصومین و ائمه(ع) را باعث ایجاد رضایت قلبی و شادی روح و روان دانسته و ابراز کرد: - ائمه اظهار همواره با اخلاق و ظاهر خوب در جامعه ظاهر می شدند و شیعیان هم باید در سبک زندگیشان از ایشان پیروی کنند.

حسن حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: شادی یک امر درونی و قلبی است که بخاطر دستیابی به خیر و خوبی در انسان حاصل می شود و دین اسلام نیز که خواهان بهجت و سرور واقعی و عمیق در انسان است تمامی دستورات فردی و اجتماعی اش را بر همین مبنا صادر کرده است.

وی با اشاره به وجود اعیاد و مناسبت های گوناگون در دین اسلام تصریح می کند: عید فطر، غدیر، قربان و روزهای جمعه با هدف ایجاد سبک زندگی با نشاط اسلامی مطرح شده لذا به مسلمانان توصیه شده در اعیاد از لباس نو، تمیز و زیبا استفاده کنند و پس از غسل کردن و عطر زدن به دیدار دیگر مومنان بروند.

استاد روانشناسی بالینی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به راهکارهای اسلام برای رسیدن به شادی و نشاط عمیق، ماندگار و حقیقی و سازنده عنوان می کند: بروز شادی یکی از راه های گسترش شادی به دیگر افراد جامعه است و امام علی(ع) نیز در این زمینه می فرمایند:" مومن شادی را در چهره اش نمایان می کند و غم و اندوهش را در قلبش نگه می دارد".


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیروی از سیره ائمه(ع) باعث ایجاد رضایت قلبی/هدف اعیاد ترویج نشاط اسلامی است

پیروی از سیره ائمه(ع) باعث ایجاد رضایت قلبی/هدف اعیاد ترویج نشاط اسلامی است