مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 مرداد 1392 ساعت 06:532013-08-06پزشكي

شیر دادن به نوزاد پس از 2 سالگی مفید نیست


یک کارشناس تغذیه و رژیم های درمانی معتقد است: خوراندن شیر مادر به کودکان پس از دو سالگی موجب می شود تا سیری کاذبی در آنها ایجاد شده و دیگر میلی به غذا نداشته باشند که همین امر زمینه ابتلا به سوء تغذیه را در آنها ایجاد خواهد کرد.

فرزاد بابایی به مناسبت هفته تغذیه با شیر مادر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با بیان این که دوران شیردهی 2 سال در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: شیر مادر به تدریج پس از 6 ماهگی کفاف رشد سریع کودک را نمی دهد و نیاز است که پس از طی این مدت در کنار شیر مادر از مکمل های غذایی نیز استفاده شود.

وی افزود: شیر دادن به نوزادان به دلیل تکمیل کردن پروتیین بدن آنها نباید تا قبل از دو سالگی قطع شود و پس از آن نیز نباید ادامه یابد، زیرا بعد از 2 سالگی شیر مادر تنها به صورت آب قند عمل کرده و پروتیین آن بسیار کاهش می یابد.

بابایی خاطرنشان کرد: شیر مادر به دلیل وجود آنتی بادی های بسیار در آن می تواند نوزادان را در برابر بسیاری از بیماری ها ایمن کند.

وی، کامل ترین و مهم ترین غذای نوزاد را شیر مادر، عنوان و تصریح کرد: طبق توصیه اکثر کارشناسان، شیر مادر کاملترین غذا برای نوزادان در بدو تولد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیر دادن به نوزاد پس از 2 سالگی مفید نیست

شیر دادن به نوزاد پس از 2 سالگی مفید نیست