مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مرداد 1392 ساعت 10:342013-07-31پزشكي

شیر مادر به کودک آرامش می دهد/ کاهش خطر سرطان سینه با شیر دادن


یک زن زمانی که مادر می شود، احساساتش تغییر خواهد کرد و هنگامی که نوزاد خود را در آغوش دارد حس غیرقابل توصیفی روح او را در بر می گیرد و نگاه کردن در چشمان نوزادش حس زندگی را در او القا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، کودک که به گریه افتاد، مادر او را در آغوش می گیرد، و پشت او را آرام آرام لمس می کند، تا وقتی که او آرام شود، اما این موجود کوچک و ناز گرسنه است و باید او را سیر کرد.

اما سیر کردن تنها کافی نیست و نیاز به آرامش نیز دارد و کودک گرسنه با خوردن شیر از پستان مادرش هر دوی این حس ها را تجربه می کند و حس سیری و آرامش هدیه ای است که مادر در هر بار شیر دادن به کودکش خواهد داد.

تحقیقات علمی حاکی از این است که شیر مادر دارای مواد پروتیینی و ویتامینی فراوانی است و استفاده از آن برای کودکان بسیار توصیه می شود.

طبق گفته پزشکان و متخصصان شیر مادر در افزایش هوش و توان جسمی کودکان بسیار تاثیر گذار بوده و بر عکس این اتفاق می تواند برای کودکانی که از شیر مادر تغذیه نمی کنند و از شیر خشک تغذیه می شوند رخ دهد.

فواید تغذیه کودک از شیر مادر تنها بر روی جسم او نیست بلکه می تواند در روح و رفتار کودک و مادر نیز تاثیر گذار باشد.

کودک از شنیدن ضربان قلب مادر لذت می برد طبق روایات و تحقیقات به عمل آمده ثابت شده است که شیر دادن از طرف سینه چپ مادر به نوزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیر مادر به کودک آرامش می دهد/ کاهش خطر سرطان سینه با شیر دادن

شیر مادر به کودک آرامش می دهد/ کاهش خطر سرطان سینه با شیر دادن