مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مرداد 1392 ساعت 06:482013-07-29پزشكي

دوغ بهترین نوشابه سنتی حاوی مواد مغذی فراوان


یک دکترای علوم تغذیه با بیان اینکه نیاز روزانه بدن به گروه لبنیات بین دو تا سه واحد غذایی است، تصریح کرد: در طول 24 ساعت شبانه روز لازم است افراد از مواد لبنی مختلف از قبیل شیر، ماست یا دوغ در کنار سایر غذاهای مصرفی بهره ببرند.

دکتر علی اکبر سهیلی آزاد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تاکید بر نیاز بدن به انواع گرو ه های غذایی که حاوی پروتیین، ویتامین ها و موادمعدنی برای انجام فعالیت های روزمره اظهارکرد: باید توجه داشت دوغ یکی از بهترین نوشیدن های طبیعی و منبع مواد مغذی بسیار همچون کلسیم، فسفر، پتاسیم و منیزیم به شمار می رود که مصرف دو لیوان از آن یک واحد از نیاز بدن به این گروه غذایی را تامین می کند.

وی گفت: میزان نیاز روزانه هر فرد به میوه ها و سبزیجات هم که بهترین منابع تامین انرژی در بدن به شمار می روند، بطور میانگین چهار واحد غذایی است.

به طوری که یک عدد گوجه فرنگی یا بادمجان متوسط همچنین یک عدد پیاز در همین اندازه هریک به عنوان یک واحد غذایی محسوب می شوند.

وی یک لیوان کاهو درشت خرد شده را معادل با یک واحد غذایی عنوان کرد و افزود: باید توجه داشت مصرف نصف لیوان سبزی سرخ کرده و پخته شده یا در صورت خام بودن آن یک لیوان سبزی می تواند نیاز بدن به گروه میوه ها و سبزیجات را که معمولا بین سه تا پنج وا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوغ بهترین نوشابه سنتی حاوی مواد مغذی فراوان

دوغ بهترین نوشابه سنتی حاوی مواد مغذی فراوان