مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مرداد 1392 ساعت 10:292013-07-24فرهنگي

140 جلد قرآن خطی و کتاب خطی در خوی به نمایش درآمد


به مناسبت ماه مبارک رمضان، قرآن های خطی و کتاب های مذهبی چاپ سنگی اهدایی مردم در موزه این شهرستان به نمایش عمومی گذاشته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، رییس میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خوی ظهر چهارشنبه در آیین برپایی این نمایشگاه اظهارداشت: این آثار شامل 140 جلد قرآن خطی و کتاب های مذهبی چاپ سنگی است که طی چهار سال گذشته توسط مردم به این نهاد اهدا شده بود.

رقیعه کنعانی ادامه داد: این آثار به خط نستعلیق و یا نسخ نگارش شده است و بیش از 30 اثر از این آثار به علما و دانشمندان خویی است که در سال های دور از آنان به یادگار مانده است.

وی با بیان اینکه این کتاب های نفیس و تاریخی با جلد چربی و با تزیینات گل و بوته نقش بسته شده است اظهارداشت: این کتاب ها که منابع بسیار خوبی در عرصه علوم قرآن و علوم دینی بوده و به دوره اسلامی مربوط می شوند.

کنعانی یاد آور شد: دو قرآن کوچک خطی در ابعاد 7 در 15 سانتی متر از جمله کتاب های ارزشمندی است که در بین این آثار به چشم می خورد.

وی افزود:کتاب های قرآن و چاپ سنگی تاریخی از جمله آثار خوب و ارزشمند نگهداری شده در موزه خوی توجه بازدیدگنندگان را به خود جلب و در طول سال مورد استقبال قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

140 جلد قرآن خطی و کتاب خطی در خوی به نمایش درآمد

140 جلد قرآن خطی و کتاب خطی در خوی به نمایش درآمد