مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 تیر 1392 ساعت 14:282013-07-22اقتصادي

بابل قابلیت تولید محصول ارگانیگ برنج را دارد


این شهرستان قابلیت تولید محصول ارگانیک برنج را در استان دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، مسعود غلامی عصر دوشنبه در جلسه شورای کشاورزی شهرستان با اشاره به اینکه بابل توانمندی بسیار خوبی در زمینه تولید محصول ارگانیک برنج دارد، افزود: با برنامه ریزی های علمی و اصولی بتوان بازار محصولات ارگانیک را گسترش داده و با اجرای کشاورزی ارگانیک در تمام مناطق زراعی، امکانات تولید محصولات را با توجه به نیاز داخلی فراهم آورده و به سمت رشد و توسعه پایدار گام برداشت.

وی افزود: با تلاش همکاران فنی اداره تولیدات گیاهی، این مدیریت، نخستین نشان استاندارد محصول ارگانیک برنج و تله فرمونی در اراضی شالیزاری را در این شهرستان اجرایی کرد.

مدیر جهادکشاورزی بابل با بیان اینکه هدف از کشاورزی ارگانیک، ضمن حفاظت از حاصلخیزی خاک، افزایش محصول با کمترین تکیه بر استفاده از مواد شیمیایی و در واقع کشت، حفظ و نگهداری منابع است، محصولات ارگانیک را محصولی دانست که حداقل تا سه سال هیچ نوع مکمل شیمیایی را برای افزایش تولید مصرف نکرده باشد.

غلامی گفت: روش های مبارزه غیر شیمیایی و بیولوژیک به منظور کاهش مصرف سموم و توسعه بخش کشاورزی با رویکرد توسعه پایدار و تامین امنیت غذایی و تولید محصول سالم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بابل قابلیت تولید محصول ارگانیگ برنج را دارد

بابل قابلیت تولید محصول ارگانیگ برنج را دارد