مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 تیر 1392 ساعت 11:362013-07-22اقتصادي

ایران خودرو شش محصول جدید وارد بازار می کند


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گزارشی از عملکرد سال 91 و برنامه سال جاری این شرکت مبنی بر عدم استفاده از ارز نفتی، توسعه صادرات و تولید و عرضه شش محصول جدید را در مجمع عمومی صاحبان سهام ارایه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دریافت خبر ایسنا، جواد نجم الدین سال 91 را سالی سخت و پر فراز و نشیب برای صنعت و اقتصاد کشور و ایران خودرو دانست و گفت: با وجود این چالش ها، گروه صنعتی ایران خودرو توانست در جایگاه برترین تولیدکننده ملی و نیز خودروساز اول منطقه و کشورهای اسلامی قرار گیرد.

وی تامین نقدینگی را از مهمترین چالش های ایران خودرو در سال گذشته ذکر کرد و گفت: درخواست واریز 130 درصد ارزش پیش فاکتور به حساب بانک برای اختصاص ارز مبادله ای با در نظر گرفتن زمان حداقل چهار ماهه تامین و تحویل کالا و ترخیص آن، برای خودروسازان بسیار سنگین بود.

در حالی که در گذشته خودروساز با 10 درصد این مبلغ، امکان گشایش اعتبار را داشته و اغلب وجوه ریالی مورد نیاز به صورت وام های مختلف توسط بانک تامین می شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو عدم تخصیص تسهیلات مصوب کارگروه حمایت از تولید به صنعت خودرو به مبلغ دو هزار میلیارد تومان و کاهش تیراژ و درآمد فروش ناشی از مشکلات زنجیره تامین، تحریم ها و همکاری های بین المللی را که همان دور باطل نقدینگی است، از جمله شرایط حاکم بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران خودرو شش محصول جدید وارد بازار می کند

ایران خودرو شش محصول جدید وارد بازار می کند