مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 تیر 1392 ساعت 10:532013-07-15پزشكي

لزوم کنترل بیماری سل در افراد دیابتی


کارشناس مسئول واحد مبارزه و پیشگری از بیماری های شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری بر لزوم کنترل بیماری سل در افراد دیابتی تأکید کرد و گفت: - از آنجایی که مقاومت بدن در افراد مبتلا به دیابت پایین می آید، امکان ابتلا به بیماری سل در این گروه بسیار زیاد است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، کلاس آموزشی با موضوع پیشگیری و کنترل بیماری سل پیش از ظهر دوشنبه به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با حضور کارشناسان واحد بیماری های مراکز بهداشت و درمان شهرستان ری برگزار شد.

دکتر فاطمه تاجیک در این جلسه آموزشی در خصوص روش های تشخیص بیماری سل، اقدامات مورد نیاز برای فرد بیمار و خانواده او، تستهای تشخیصی مطالبی را عنوان کرد.

وی بیان داشت: سل یک بیماری واگیردار عفونی است که متأسفانه یک سوم مردم جهان به این بیماری آلوده هستند و بیش از 90 درصد آن در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد.

میکروب سل در بدن بسیاری از افراد وجود دارد کارشناس مسئول واحد مبارزه و پیشگری از بیماری های شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری افزود: میکروب سل در بدن بسیاری از افراد وجود دارد، اما آنها مبتلا به بیماری سل فعال نیستند، این بیماری در کشورهای جهان سوم از معضلات بهداشتی است و در مناطقی از کشور ما نیز شایع است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم کنترل بیماری سل در افراد دیابتی

لزوم کنترل بیماری سل در افراد دیابتی