مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 تیر 1392 ساعت 09:422013-07-15پزشكي

سویا، منبع پروتیینی مناسب برای افطار و سحر


امروزه سویا به عنوان منبع پروتیینی سالم شناخته می شود بنابراین خانواده ها می توانند بیشتر غذاها را برای وعده های سحری و افطار با استفاده از سویا تهیه کنند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علمی خبرگزاری دانشجو ، باید در هر وعده در هنگام سحر یک نوع غذا استفاده و از خوردن انواع غذای های اصلی در یک وعده اجتناب کرد.

نوشیدن چای و آب در ماه رمضان بسیار سفارش شده است و پزشکان آنها را بهترین نوشیدنی ها در وعده سحری می دانند زیرا برای دفع چربی، قند اضافی ، صفرا و نمک و همچنین کنترل فشار خون، هضم غذا ، پاک سازی خون، کبد ، کلیه و مثانه بسیارمفید هستند.

همچنین می توان از منابع نشاسته ای همچون نان، سیب زمینی، برنج و ماکارونی استفاده کرد و در این زمینه استفاده از نان های تهیه شده از سبوس گندم بهتر است .

امروزه سویا به عنوان منبع پروتیینی سالم شناخته می شود و خانواده ها می توانند اکثر غذا ها را با آن طبخ کنند زیرا سویا مضرات گوشت قرمز را ندارد.

بنابراین خانواده ها می توانند بیشتر غذاها را برای وعده های سحری و افطار با استفاده از سویا تهیه کننداستفاده از تخم مرغ نیز برای وعده سحری توصیه شده البته بهتر است به شکل غیرعسلی تهیه و استفاده شود.

در وعده سحری باید ازلبنیات کم چرب و کم نمک استفاده کرد وبهتر است فرد بین غذا خوردن ، آب و نوشیدنی میل نکند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سویا، منبع پروتیینی مناسب برای افطار و سحر

سویا، منبع پروتیینی مناسب برای افطار و سحر