مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 تیر 1392 ساعت 11:032013-07-04سياسي

فعالیت 40 هزار نفر در بخش صنایع دستی استان بوشهر


معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در حال حاضر بیش از 40 هزار صنعتگر صنایع دستی در استان بوشهر فعالیت دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، بهروز حسینی بعداز ظهر پنجشنبه در نشست صنایع دستی استان بوشهر اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست با مدیران عامل اتحادیه ها، بررسی روند فعالیت اتحادیه صنایع دستی به منظور راهکارهای توسعه و ترویج صنایع دستی و همچنین آموزش و اشتغال پایدار است.

وی افزود: اعتقاد داریم تمام مسائل فرهنگی را می توان با زبان هنر به مخاطبان معرفی کرد و این یکی از بهترین شیوه های تبلیغ استفاده از زبان بین المللی هنر است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 40 هزار صنعتگر صنایع دستی در استان بوشهر فعالیت دارند.

وی ادامه داد: اکثر این صنعت گران را زنان و دختران در مناطق روستایی تشکیل می دهند که شاخص ترین رشته های فعالیت صنایع دستی در استان بوشهر بافت گبه، گلیم، عبا، حصیر، گرگور، منبت کاری، کالاهای صنایع دربایی، چرم دوزی، نگارگری، سوزن دوزی، مشبک چوب و .

است.

حسینی با اشاره به اینکه عبابافی یکی از صنایع دستی اصیل و سنتی استان بوشهر است که با حمایت اداره میراث استان پویایی خود را بازیاف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 40 هزار نفر در بخش صنایع دستی استان بوشهر

فعالیت 40 هزار نفر در بخش صنایع دستی استان بوشهر