مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 تیر 1392 ساعت 10:482013-07-03اقتصادي

میانگین تولید سالانه فرش در استان اردبیل بیش از 180 هزار مترمربع است


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: میانگین تولید سالانه فرش در سطح استان بیش از 180 هزار متر مربع است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ارژنگ عزیزی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از شناسایی 30 هزار بافنده فرش زن و مرد در این استان خبر داد، افزود: میانگین تولید سالانه فرش در سطح استان بیش از 180 هزار متر مربع است.

وی افزود: از بدو فعالیت اداره فرش تا کنون مبلغ 139 میلیارد ریال تسهیلات برای هشت هزار و 159 نفر از بافندگان متقاضی پرداخت شده است.

وی گفت: فرش های تولید شده استان در رجشارهای بین 25 تا 80 رج به صورت ماهرانه و با ظرافت خاص بافته می شود و از جمله طرح و نقش های رایج می توان به نقشه ریزه ماهی میراشرف، ریزه ماهی پیر مادر، کله قوچ، نقشه قیچی، ماهی طرح خوی، ماهی طرح بیجار، گل فرنگ، اوچ گول، کناره مشگین شهر و خرک ارشق اشاره کرد.

عزیزی در ادامه هدف از برگزاری این نمایشگاه تخصصی را معرفی آخرین دستاوردهای فعالان صنعت فرش، قابلیت ها و توانمندی های آنها، تبادل تجربه ها، بازاریابی و برآورد ذوق و سلیقه مصرف کنندگان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه فرش دستباف ایران محصول چند بعدی است که دارای جنبه های فنی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بسیار گسترده می باشد، بیان کرد: از لحاظ بعد فرهنگی، فرش دستباف ایران از دیرباز تاکنون مورد توجه مرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانگین تولید سالانه فرش در استان اردبیل بیش از 180 هزار مترمربع است

میانگین تولید سالانه فرش در استان اردبیل بیش از 180 هزار مترمربع است