مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 تیر 1392 ساعت 16:382013-07-01سياسي

پایبندی به ارزشهای دینی و اخلاقی مانع گرایش به اعتیاد است


روانشناس و استاد دانشگاه قزوین گفت: پایبندی به ارزشهای اخلاقی و دینی و تربیت درست در خانواده مانع بزرگی در اعتیاد به مواد مخدر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، حسین قافله باشی دوشنبه شب در همایش" اعتیاد، شمارش معکوس ثانیه های زندگی" که با حضور حسن پور فرماندار البرر، حسن افشار مدیرکل بهزیستی استان، مدیران دستگاهها و جمعی از خانواده ها در تالار شهر الوند برگزار شد اظهارداشت: از آنجا که درمان اعتیاد بسیار سخت و طولانی مدت و گاهی اوقات غیرممکن است باید همه برنامه ریزی و سرمایه گذاری های مسئولان در زمینه پیشگیری از اعتیاد باشد.

وی افزود: اعتیاد به مواد مخدر بیماری مغزی ایجاد می کند که درمان سختی دارد و ترک عادت مغز انسان بسیار مشکل و طاقت فرساست.

قافله باشی تصریح کرد: فرهنگ غلطی که برخی مواقع رایج است و عده ای می گویند مواد مخدر مانند تریاک برای برخی دردها درمان مناسبی است باعث شده تا جامعه در این خصوص نیز آسیب ببیند و با اطلاعات غلط عده ای در این دام بیفتند و معتاد شوند.

30 درصد مشکلات رفتاری از اعتیاد است این استاد دانشگاه تصریح کرد: بررسی های علمی نشان می دهد در جوامع پر خطر 30 درصد مشکلات رفتاری ناشی از اعتیاد است و این شرایط که ناشی از خانواده های از هم گسسته، خانواده های با سوء رفتار، دچار فقر مالی، خانواده های دارای معت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایبندی به ارزشهای دینی و اخلاقی مانع گرایش به اعتیاد است

پایبندی به ارزشهای دینی و اخلاقی مانع گرایش به اعتیاد است