مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 تیر 1392 ساعت 09:032013-07-01اقتصادي

پرداخت 139 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان فرش در اردبیل


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: فرش به عنوان محصول و کالای با ارزش ایرانی از 65 درصد ارزش افزوده برخوردار است.

ارژنگ عزیزی در حاشیه مراسم گشایش هفتمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف اردبیل به ابعاد هنری، فنی، اجتماعی و اقتصادی تولید فرش دستباف اشاره و بیان کرد: از بعد فرهنگی جایگاه فرش ایران جایگاهی بین المللی و جهانی است به طوری که در تمام دنیا قالی با نام ایران قرین شده و پیوندی ناگسستنی دارد، به طوری که هر کس نام قالی را می شنود در کنار آن نامی از ایران برده می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تاکید کرد: صنعت فرش از دیرباز در این سرزمین و همچنین استان اردبیل پر رونق بوده به طوری که نقوش فرش ایران شهره آفاق است و بیانگر جهان بینی فلسفی و نگاه هنرمندان به ارزش های متعالی انسانی و اسلامی است.

وی گفت: از نظر اجتماعی فرش برای ایجاد اشتغال روستاییان، عشایر و شهر نشینان دارای جایگاه ارزنده ای است به طوری که علاوه بر اشتغالزایی سبب پر شدن اوقات فراغت جوانان و خانواده ها نیز می شود.

این مسئول افزود: از جایگاه اقتصادی نیز فرش با 65 درصد ارزش افزوده به عنوان یک محصول با ارزش بعد از صادرات نفت دومین جایگاه صادرات کشور را عهده دار است، به طوری که در تراز مبادلات تجاری ما نیز بسیار مفید و موثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت 139 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان فرش در اردبیل

پرداخت 139 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان فرش در اردبیل