مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 تیر 1392 ساعت 15:172013-06-27دانش

ادبیات آینده پژوهی باید در دانشگاه ها نهادینه شود


رییس دانشگاه آزاد آمل با بیان اینکه آینده پژوهی به خلق فرصت های جدید در آینده کمک می کند گفت: ادبیات آینده پژوهی باید در دانشگاه ها نهادینه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجو از ساری، فاضل لاریجانی صبح امروز در کارگاه آموزشی آینده پژوهشی در دانشگاه آزاد آمل با تاکید بر اینکه با تکیه بر آینده پژوهشی می توانیم نقشه راه تعیین کنیم، گفت: بحث آینده پژوهی یکی از مباحثی است که در کشور ما به شدت مغفول مانده است.

وی ادامه داد: آینده پژوهی یک دانش بە فناوری است کە با تحلیل و بررسی الگوها و منابع تغییر دنبال تغییر می باشند و درصدند تا مکانیزم علمی تغییرات را شناسایی کنند در واقع آینده پژوهی زیر شاخه ای از علم و فناوری است کە با اکتشاف آینده سر و کار دارد و نیر علم است چون مبانی نظری و معرفتی دارد.

لاریجانی با بیان اینکه آینده پژوهی پنجره ای به سوی فضای بی نهایت است که در آن اتفاقات رخ می دهد، افزود: آینده پژوهی حوزه ای میان رشته ای است و مرتبط با حوزه های مختلف علم مهندسی، روانشناسی، ادبیات و علوم سیاسی و دانش سیاسی است و ارکانی چون آینده پژوهی، هستی شناختی، معرف شناختی و روش شناختی را دارا است.

وی با اشاره به اینکه نوآوری و تغییرات فناورانه در هر کشوری از رکن های توسعه اقتصادی و پیشرفت محسوب می شود، یادآور شد: موتور حرکت علم و تک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادبیات آینده پژوهی باید در دانشگاه ها نهادینه شود

ادبیات آینده پژوهی باید در دانشگاه ها نهادینه شود