مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 تیر 1392 ساعت 10:582013-06-26پزشكي

آموزش خانواده ها نقش مؤثری در پیشگیری از اعتیاد دارد


کارشناس مسئول واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری اظهار داشت: آموزش به خانواده ها و والدین در مدارس و آموزشهای مداوم کارشناسان و مربیان بهداشت می توانند راه های مؤثری برای پیشگیری از اعتیاد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، جلسه آموزشی ظهر چهارشنبه به منظور آشنایی کادر آموزش و پرورش شهرستان ری با موضوع "اعتیاد" و همچنین کاهش آسیب نوجوانان در شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری تشکیل شد.

در این جلسه آموزشی کارشناسان نواحی مختلف آموزش و پرورش شهرستان ری به همراه کارشناسان ستادی و محیطی مجری برنامه سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری حضور داشتند.

دکتر معصومه غلامی در این نشست با بیان این نکته که آشنایی کادر آموزشی و اولیای مدارس نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد در سنین پایین دارد، لزوم توجه به این امر را وظیفه تمامی افراد اعم از خانواده، جامعه و مدرسه دانست.

وی در رابطه با انواع مواد مخدر، چگونگی ابتلا به اعتیاد، وابستگی به آن و راه های پیشگیری از اعتیاد به خصوص یادگیری مهارتهای زندگی همانند کنترل خشم، مهارت نه گفتن به پیشنهاد استعمال مواد و مهارت ارتباط مؤثر با معتادین سخنانی مطرح کرد.

اعتیاد در کمین نسل کنونی و آینده جامعه است غلامی گفت: باید بپذیریم که اعتیاد این دشمن خطرناک در کمین نسل کنونی و آینده جامعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش خانواده ها نقش مؤثری در پیشگیری از اعتیاد دارد

آموزش خانواده ها نقش مؤثری در پیشگیری از اعتیاد دارد