مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 تیر 1392 ساعت 18:382013-06-23پزشكي

فواید هورمون درمانی برای زنان میانسال


بسیاری از زنان بر این باور هستند که کاربرد روش هورمون درمانی جایگزین یا (HRT) صرفا به درمان علائم یائسگی منتهی در حالی که بررسی تاریخچه 50 ساله این روش آشکار می سازد که هورمون درمانی جایگزین علاوه بر درمان این علائم در جلوگیری از نوسانات روحی و روانی در زنان میانسال نیز تاثیر سودمندی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس زنان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آندری کریس از متخصصان کلینیک سلامت زنان در ایالت اورگن آمریکا در خصوص تغییرات هورمونی در زنان میانسال می گوید: فعالیت هورمونی در زنان میانسال همانند دوران نوجوانی آنها در نوسان است.

در دهه 1960 میلادی درمان طولانی مدت با استروژن، بعنوان روشی برای مبارزه با علائم پیری و امراض مرتبط با افزایش سن و افسردگی ارائه شد.

اما از آن پس برخی از مطالعات و آزمایش ها بیانگر این مطلب بودند که هورمون درمانی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

با این حال تحقیقات جدید به این نتیجه رسیده است که روش هورمون درمانی جایگزین از زمان شروع یائسگی به بهبود کامل سلامت قلبی - عروقی و جلوگیری از افزایش موارد ابتلا به سرطان می انجامد.

کارشناسان می گویند: زنان در دهه پنجم زندگی خود تنها با مسئله یائسگی روبرو نیستند بلکه حفظ سلامت استخوان ها و قدرت حافظه نیز از موضوعات مهم در دوران میانسالی زنان هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فواید هورمون درمانی برای زنان میانسال

فواید هورمون درمانی برای زنان میانسال