مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 تیر 1392 ساعت 02:582013-06-21پزشكي

شوید دارویی موثر در کاهش خطر بیماری های قلبی ناشی از غذاهای پرچرب


محققان دانشگاهی با مطالعه بر روی خرگوش ها دریافتند: می توان از شوید به عنوان دارویی مؤثر در کاهش خطر بیماری های قلبی - عروقی ناشی از غذاهای پرچرب استفاده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پژوهشی ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزایش چربی بعد از صرف غذا، بویژه از طریق افزایش لیپوپروتیین غنی از تری گلیسرید (TRL)، یکی از زودرس ترین تغییراتی است که در فرآیند آتروژنز اهمیت دارد و سبب پیشرفت بیماری قلبی - عروقی می شود.

با توجه به اینکه تاکنون تأثیر شوید بر روی فاکتورهای جدید ایجادکننده آترواسکلروز و همچنین، فاکتورهای کبدی بررسی نشده است، مطالعه ای با هدف بررسی تعیین تأثیر مصرف عصاره شوید بر روی این فاکتورها در خرگوش های تغذیه شده با رژیم پرکلسترول و تعیین اثرات حمایتی احتمالی این گیاه توسط محمود رفیعیان کوپایی، استاد فارموکولوژی از مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و همکارانش انجام شد.

در این مطالعه مداخله ای، 32 خرگوش نر نیوزیلندی به طور تصادفی به چهار گروه هشت تایی شامل گروه تحت رژیم معمولی، گروه تحت رژیم پرکلسترول (1 درصد رژیم غذایی)، گروه تحت رژیم پرکلسترول و عصاره هیدروالکلی شوید (mg/kg 200) و گروه با رژیم پرکلسترول همراه با لواستاتین (mg/kg 10) تقسیم شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شوید دارویی موثر در کاهش خطر بیماری های قلبی ناشی از غذاهای پرچرب

شوید دارویی موثر در کاهش خطر بیماری های قلبی ناشی از غذاهای پرچرب