مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 خرداد 1392 ساعت 10:222013-06-08اقتصادي

صنایع دستی ایران با دریافت مهر اصالت به جهانیان بیشتر معرفی شده است


معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: صنایع دستی ایران از نظر تنوع و اصالت جزء 3 کشور برتر دنیاست و با دریافت مهر اصالت یونسکو از جایگاه بیشتری در میان کشورهای جهان برخوردار شده است.

یحیی رحمتی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی درحاشیه نمایشگاه صنایع دستی ملی که هم اکنون در محل نمایشگاههای بین المللی تهران برپاست گفت: در حال حاضر 250 رشته صنایع دستی فعال در کشور داریم و در نمایشگاه ملی صنایع دستی امسال 700 غرفه فروش صنایع دستی در معرض دید بازدیدکنندگان است به صورتیکه 150 غرفه از 31 استان کشور روند تولید محصولات صنایع دستی اصیل مناطق مختلف را به صورت زنده برای علاقه مندان به نمایش می گذارند.

وی میزان صادرات صنایع دستی را در سال 91، 733 میلیون دلار اعلام کرد وافزود: سال گذشته با اهتمام و نگاه ویژه ای که مسئولین به صنایع دستی داشتند، میزان صادرات محصولات صنایع دستی از میزان صادرات فرش پیشی گرفت که این یک اتفاق بسیار مهم و جالب بود.

رحمتی با اشاره به اینکه کشورهای اروپا، شمال اروپا و حاشیه خلیج فارس جزء کشورهای هدف در صادرات صنایع دستی هستند، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود امسال صادرات صنایع دستی به یک میلیارد دلار برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دستی ایران با دریافت مهر اصالت به جهانیان بیشتر معرفی شده است

صنایع دستی ایران با دریافت مهر اصالت به جهانیان بیشتر معرفی شده است