مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 خرداد 1392 ساعت 07:082013-05-28پزشكي

از هر 10 دانشجو 6 نفر سابقه مصرف ریتالین دارند


افزایش مصرف قرص ریتالین به ویژه در شب های امتحان باعث ایجاد اختلالات فیزیولوژیکی در فرد می شود و زمینه اعتیاد و وابستگی به مواد مخدر و محرک را در فرد افزایش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، مصطفی فروتن با بیان اینکه تارخچه تولید قرص ریتالین در کشور به 60 تا 70 سال پیش بر میگردد، گفت: کارآیی این دارو به جهت درمان افسردگی است و به خاطر ترکیباتی که دارد معمولا برای درمان افراد در خود مانده، افسرده ها و کودکان پیش فعال مورد استفاده قرار می گیرد.

این روانشناس به زیر ساخت های این دارو اشاره کرد و افزود: زیر ساخت های این دارو اشتراک هایی با داروهای محرکی همچون کوکایین، حشیش و اکستازی دارد لذا مصرف نادرست و بدون تجویز پزشک متخصص اثرات بدی را بر روی فرد خواهد اشت.

مصرف کنندگان افراطی قرص ریتالین چه کسانی هستند؟وی به الگوهای نادرست مصرف قرص ریتالین اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه بسیاری از زنان و دختران در باشگاه ها و سالن های ورزشی این قرص را به عنوان یک داروی لاغری مصرف می کنند همچنین بسیاری از رانندگان برای زود رسیدن به مقصد و نخوابیدن در میان راه به مصرف این داره می پردازند.

فروتن به دانشجویان و دانش اموزان به عنوان گروه بزرگ مصرف کنندگان قرص ریتالین اشاره کرد و گفت: در سالهای اخیر شاهد به عنوان ارتقای سطح تحصیلی و میزان مطالعه، شاهد افزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از هر 10 دانشجو 6 نفر سابقه مصرف ریتالین دارند

از هر 10 دانشجو 6 نفر سابقه مصرف ریتالین دارند