مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 خرداد 1392 ساعت 11:282013-05-27اقتصادي

اجرای 10 طرح آبخیزداری در خراسان شمالی/ تقویت مراتع و پیشگیری از جاری شدن سیل


اجرای طرح های آبخیزداری و پخش سیلاب از جمله روش هایی است که کارشناسان به منظور تقویت مراتع و جلوگیری از جاری شدن سیل در عرصه های طبیعی پیشنهاد می کنند؛ - موضوعی که در خراسان شمالی با اجرای 10 طرح آبخیزداری در دست اقدام است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، اجرای طرح های آبخیزداری و پخش سیلاب از جمله راهکارهایی است که کارشناسان تاثیر آن را در پیشگیری از وقوع سیلاب های مخرب و کاهش حجم خسارات ناشی از آن بسیار با اهمیت قلمداد می کنند.

در واقع هدف از اجرای عملیات آبخیزداری حفاظت از آب و خاک و پیشگیری از سیلاب است که در این زمینه با روش های مکانیکی و بیولوژیکی در طرح های آبخیزداری، علاوه بر کاهش حرکت و قدرت سیلاب ها، با ایجاد پوشش گیاهی، قرق، بذرکاری و احیای مراتع، از ضربه باران به خاک جلوگیری شده و مانع از جاری شدن سیلاب می شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در این زمینه می گوید: در سال جاری 10 طرح آبخیزداری در شهرستان های مختلف این استان اجرا می شود.

محمد اکبرپور در گفتگو با خبرنگار مهر، می افزاید: در سال جاری 10 طرح آبخیزداری با اعتبار مصوب بالغ بر 40 میلیارد ریال در عرصه های طبیعی خراسان شمالی اجرا می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای 10 طرح آبخیزداری در خراسان شمالی/ تقویت مراتع و پیشگیری از جاری شدن سیل

اجرای 10 طرح آبخیزداری در خراسان شمالی/ تقویت مراتع و پیشگیری از جاری شدن سیل