مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 خرداد 1392 ساعت 10:182013-05-27پزشكي

نقش تغذیه در کاهش تمایل به مصرف سیگار


تحقیقات نشان می دهند برخی از ترکیبات به ویژه سبزی ها به دلیل قلیایی کردن محیط خون سبب کاهش دفع نیکوتین بدن می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دریافت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مصرف برخی مواد مانند چای و گوشت به ویژه گوشت قرمز به علت ادرارآور بودن و اسیدی کردن محیط خون باعث افزایش دفع نیکوتین شده و تمایل به مصرف سیگار را در افراد سیگاری افزایش می دهد.

به دلیل اینکه در افراد سیگاری استعمال دخانیات سبب افزایش استرس اکسیداتیو و تولید رادیکال های آزاد و فلزات سنگین مثل سرب، آرسنیک و کادمیوم در بدن می شود و برای کاهش میزان این مواد در بدن نیاز به مواد آنتی اکسیدان نظیر ویتامین C و E و سلنیوم است، مصرف منابع غذایی این مواد مغذی مانند میوه ها و سبزی ها باید در وعده های غذایی افراد سیگاری بیشتر باشد.

همچنین لبنیات (شیر، ماست، کشک، دوغ) به طور رقابتی مانع جذب فلزات سنگین موجود در سیگار می شود بنابراین توصیه می شود مصرف مواد لبنی در افراد سیگاری نسبت به افراد عادی بیشتر باشد.

داشتن الگوی غذایی صحیح شامل مصرف میوه ها و سبزی ها، حبوبات، گوشت سفید ماهی و مرغ، لبنیات کم چرب، انواع مغز دانه ها شامل گردو، بادام، پسته و فندق تازه و بی نمک و همچنین استفاده از میان وعده های مناسب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش تغذیه در کاهش تمایل به مصرف سیگار

نقش تغذیه در کاهش تمایل به مصرف سیگار