مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 خرداد 1392 ساعت 05:322013-05-27اقتصادي

ابداع اسفنجی وِیژه با قابلیت جذب نفت در کردستان


یکی از اساتید دانشگاه کردستان موفق به ابداع نوعی اسفنج با فناوری نانو که قابلیت جذب نفت را دارد، شد.

جمال الدین افضلی گفت: این اسفنج نانوحفره ای را با هدف جذب مواد نفتی و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی ساخته استاین استاد دانشگاه گفت: آلودگی های نفت خام، محصولات نفتی و محلول های آلی سمی هر ساله موجب مشکلات زیست محیطی و اکولوژیکی زیادی می شود که حذف این آلاینده ها به مواد جدیدی نیاز دارد تا محیط زیست را برای آیندگان حفظ کند.

افضلی گفت: ما با استفاده از نانو لوله های کربنی، اسفنج نانوله کربنی نانوحفره ای با سطح ویژه بالا به عنوان ماده ای جاذب قابل بازیافت طی یک سال ساختیم که دارای ضریب جذب بالایی برای مواد نفتی و چربی ها و حتی برای محلول های سمی مانند تلوئن و کلروفروم (80 برابر وزن خود) است.

وی افزود: این اسفنج قادر است تا80 برابر وزن خود مواد روغنی و نفتی را جذب کند و می تواند ده ها بار توسط عملیات حرارتی بازیابی شود.

این مخترع کردستانی گفت: با توجه به اهمیت حیاتی که منابع آب های سطحی برای کشور دارند و با توجه به نفت خیز بودن کشورمان و حمل آن، همواره نفت در منابع آب های سطحی و زیرزمینی نفوذ کرده و موجب آلودگی های زیادی می شود، این اسفنج از توان قابل توجهی برای از بین بردن آلودگی های نفتی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابداع اسفنجی وِیژه با قابلیت جذب نفت در کردستان

ابداع اسفنجی وِیژه با قابلیت جذب نفت در کردستان