مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 خرداد 1392 ساعت 02:382013-05-25پزشكي

محقق و پژوهشگر طب قرآنی اعلام کرد جایگاه فراموش شده طبع و مزاج در طب کلاسیک


محقق و پژوهشگر طب قرآنی با بیان این که در طب کلاسیک طبع و مزاج فراموش شده است، گفت: طب سنتی علت بسیاری از تفاوت های انسان را طبع ها و مزاج های مختلف معرفی می کند.

- " از همدان، جلیل بابایی در کارگاه آموزشی تغذیه و طب قرآنی با موضوع طبع و مزاج اظهار داشت: واژه مزاج برای همه ایرانیان نام آشنایی است، به عنوان مثال افرادی که زود عصبانی می شوند آتشین مزاج و به افرادی که دیرجوش و کم حرف و غیرفعّال هستند سرد مزاج می گویند.

وی با بیان این که طب سنتی در بحث طبع یا مزاج، طبیعت انسان ها را با هم متفاوت می داند، افزود: اگر بخواهیم سبک زندگی سالم و روش دستیابی به سلامت واقعی را تجربه کنیم باید به جسم و روان آدم از دیدگاه طبّ سنتی یا طبّ مزاجی ایران نگاهی بیاندازیم.

استاد طب قرآنی گفت: البته این اختلاف طبع افراد همیشه مورد سؤال بوده اما اگر در یک روز پاییزی به مردم کوچه و خیابان نگاه کنید می بینید عده ای با پالتو و شال و کلاه، تعدادی با یک ژاکت معمولی و تعدادی هم فقط با یک پیراهن بیرون آمده اند، تفاوت این افراد در چیست.

وی اضافه کرد: یا تعدادی خیلی زود چاق می شوند و عده ایی با وجود خوردن مقدار قابل توجهی غذا، همچنان اندام مناسبی دارند؛ برخی خواب سبک دارند و ساعات خوابشان کم است ولی عده ای خواب سنگین و طولانی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محقق و پژوهشگر طب قرآنی اعلام کرد جایگاه فراموش شده طبع و مزاج در طب کلاسیک

محقق و پژوهشگر طب قرآنی اعلام کرد جایگاه فراموش شده طبع و مزاج در طب کلاسیک