مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1392 ساعت 13:082013-05-20اقتصادي

معاون جهاد کشاورزی مازندران خبر داد احداث سیلوی علوفه دام در مازندران


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از احداث سیلوی علوفه خشبی دام در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ، حسین نگهدار تأمین مواد غذایی مورد نیاز دام را یکی از عمده ترین مشکلات موجود در صنعت دامپروری اعلام کرد و گفت: حدود 70 تا 80 درصد هزینه های واحدهای تولیدی را شامل می شود.

وی افزود: یکی از روش های رایج برابر استاندارد روز فراهم کردن علوفه غنی شده مورد نیاز دام از طریق احداث سیلوی علوفه خشبی است.

این مسئول مهم ترین اصل نگهداری مواد سیلوشونده تخمیر طبیعی را مواد علوفه ای در شرایط غیرهوازی عنوان کرد که از طریق مختلف قابل دستیابی است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین روش ها استفاده از سیلو که پس از مصرف اکسیژن موجود توسط گیاه امکان مجدد بازگشت اکسیژن مهیا نباشد با انجام مراحل سیلاژ و فعالیت میکرو ارگانیزم های مفید بوده که باعث افزایش اسید لاکتیک و داشتن سیلاژ مناسب می شود.

نگهدار در ادامه گفت: سیلاژ یکی از روش های مناسب برای ایجاد ارزش افزوده، بهبود و افزایش منابع غذایی و جلوگیری از ضایعات مواد غذایی است را می توان یک غذای پر رطوبت و تخمیر شده که مورد تغذیه نشخوارکنندگان به خصوص گاو و گوسفند قرار گیرد یا به عنوان یک ذخیره منبع غذایی برای هضم کننده های بی هوازی استفاده شود که بعد از 21 روز آماده بهره برداری اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون جهاد کشاورزی مازندران خبر داد احداث سیلوی علوفه دام در مازندران

معاون جهاد کشاورزی مازندران خبر داد احداث سیلوی علوفه دام در مازندران