مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1392 ساعت 04:082013-05-20پزشكي

دکتر محبی: ورزشکاران رشته های توپی بیشتر تحت تاثیر عوامل محیطی هستند


استاد فیزیولوژی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزش دانشگاه گیلان معتقد است تغییرات محیطی یکی از عوامل استرس زایی است که در صورت عدم رعایت ورزشکار سبب افت عملکرد وی می شود.

دکتر حمید محبی در گفت وگو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: عوامل محیطی از جمله گرما، سرما، رطوبت، ارتفاع زیاد یا کمتر از سطح دریا و تغذیه جزو عوامل مهمی هستند که در صورت عدم رعایت ورزشکار و نداشتن برنامه برای تطابق سیستم فیزیولوژیکی بدن با این متغیرها می تواند سبب افت عملکرد ورزشکار شود.

وی افزود: در المپیک آتن به دلیل بالا بردن میزان رطوبت شاهد این قضیه بودیم تنها ورزشکارانی موفق به کسب مدال شدند که قبلا چنین شرایطی را تجربه کرده بودند و با برنامه ریزی درست زمان تمرینات و تطابق شرایط بدنی خود با شرایط مسابقات مشکلی در اجرا نداشتند، اما ورزشکارانی که عوامل محیطی را جدی نگرفته بودند، با کمترین تغییرات آب و هوایی اجرای خوبی در تمرینات و مسابقات نداشتند.

محبی گفت: از آنجایی که تاثیر عوامل محیطی بر روی ورزشکاران استقامتی و نیمه استقامتی بیشتر از رشته های سرعتی و قدرتی است، هر چقدر ورزشکاران استقامتی تمرینات خود را در ارتفاع و کم تر از سطح دریا انجام دهند از لحاظ کاهش اکسیژن کمتر با مشکل روبرو خواهند شد و میزان سازگاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دکتر محبی: ورزشکاران رشته های توپی بیشتر تحت تاثیر عوامل محیطی هستند

دکتر محبی: ورزشکاران رشته های توپی بیشتر تحت تاثیر عوامل محیطی هستند