مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 اردیبهشت 1392 ساعت 08:162013-05-16اقتصادي

تصویری/ ضعف امنیتی شرکت های هند، زمینه ساز سرقت 45 میلیون دلاری شد


بسیاری از کارشناسان، نقص امنیتی در شرکت های داده پرداز هند را عامل سرقت میلیون ها دلار از خودپردازهای بانکی در سراسر دنیا می دانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، نقص امنیتی در دو شرکت داده پرداز کارت های اعتباری هند اخیراً زمینه لازم را برای سرقت چهل و پنج میلیون دلاری از دستگاه های خودپرداز بانکی در سراسر دنیا فراهم کرد.

همین مسئله پرسش های فراوانی را درباره برون سپاری اطلاعات حساس مالی و همچنین کارهای خدماتی به این کشور آسیایی به وجود آورده است.

کارشناسان حوزه برون سپاری خدمات بانکی روز چهارشنبه درباره این مسئله به بحث پرداختند.

آن دسته از بانک های دنیا که مسئولیت پردازش کارهای بانکی خود را به شرکت های فناوری اطلاعات هند محول کرده اند، به دنبال چندین رسوایی مالی در طول سال گذشته، برای افزایش نظارت بر این فعالیت ها تحت فشار قرار دارند.

دادستانان آمریکا هفته گذشته اعلام کردند یک باند تبهکار بین المللی از طریق نفوذ به اطلاعات دو شرکت داده پرداز هندی و افزایش سقف برداشت از دستگاه های خودپرداز، مبلغ چهل و پنج میلیون دلار را از دو بانک خاورمیانه سرقت کرده است.

همین مسئله نگرانی کارشناسان را برانگیخته و بحث های تازه ای را درباره واگذاری کارهای بانکی به شرکت های خارجی ایجاد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویری/ ضعف امنیتی شرکت های هند، زمینه ساز سرقت 45 میلیون دلاری شد

تصویری/ ضعف امنیتی شرکت های هند، زمینه ساز سرقت 45 میلیون دلاری شد