مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اردیبهشت 1392 ساعت 04:122013-05-13اقتصادي

مجتمع بندری شهید رجایی به قطب صادرات مواد معدنی کشور تبدیل می شود


سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: مجتمع بندری شهید رجایی به قطب صادرات مواد معدنی کشور تبدیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، سید علی استیری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: سال گذشته بیش از 19 میلیون تن انواع مواد معدنی از این مجتمع بندری به سایر بنادر دنیا صادر شد که نسبت به سال گذشته چهار میلیون تن افزایش را در برداشته است.

این مواد معدنی که مازاد بر نیاز بازار است علاوه بر اشتغال زایی و درآمد زایی برای بنادر کشورمان نقش بنادر ایران را در زنجیره تامین کالا در خلیج فارس دو چندان می کند.

استیری از صادرات یک میلیون و 600 هزار تن مواد معدنی در فروردین سال جاری از بندر شهید رجایی خبر داد و افزود: سال گذشته 500 فروند کشتی تجاری انواع مواد معدنی را از بندر شهید رجایی به کشورهای دیگر صادر کردند که به لحاظ پهلو گیری کشتی نسبت به مدت مشابه سال قبل 170 فروند افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: این مواد معدنی شامل انواع سنگ آهن،سنگ گچ، کنستانتره مس،ذغال سنگ،سنگ کرومیت، اکسید آهن بوده که بصورت فله و کانتینر صادرشده است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: همچنین با توجه به تغییر باگت های قدیمی و بهبود فیزیکی آنها سرعت بارگیری دو برابر گردیده و درحال حاضر مقدار عملیات به ازای هر هوک جرثقیل 700 تن در 24 ساعت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجتمع بندری شهید رجایی به قطب صادرات مواد معدنی کشور تبدیل می شود

مجتمع بندری شهید رجایی به قطب صادرات مواد معدنی کشور تبدیل می شود