مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 09:202024-01-10پزشكي

بررسی ارگونومی 92 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی فیروزه


سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزه گفت: 92 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان فیروزه از نظر مناسب بودن میز، صندلی و وزن کوله مدرسه تحت عنوان ارگونومی توسط کارشناسان بهداشت حرفه ای و بهورزان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

- محبوبه مهماندوست در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: شهرستان فیروزه دارای 3594 نفر دانش آموز در مقطع ابتدایی است که در راستای حفظ و ارتقای سلامت، تعداد 3303 نفر از دانش آموزان از نظر مناسب بودن میز، صندلی، وزن کوله مدرسه تحت عنوان ارگونومی دانش آموزان در سامانه سیب مورد ارزیابی قرار گرفتند.

رییس مرکز بهداشت فیروزه افزود: در این ارزیابی 71 نفر که فاقد معیارهای مناسب بودند، مداخلات لازم صورت گرفت و آموزش های لازم در مدرسه و خانواده به آنان داده شد.

وی بیان کرد: اساسا یکی از مهمترین مراحل رشد جسمی هرفرد در دوران کودکی و مدرسه پایه ریزی می شود که در کنار عواملی مانند رعایت بهداشت فردی ومحیطی، تغذیه مناسب، فعالیت بدنی مناسب، استاندارد بودن میز، نیمکت ها و کوله دانش آموزان (ازنظر ساختار و وزن) می تواند از سلامت جسمی و پیشگیری از اختلالات اسکلتی عضلانی و قامتی آن ها مانند کمردرد، درد در مچ دست و ناحیه گردن، درد در ناحیه زانو، لگن، آرنج موثر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی ارگونومی 92 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی فیروزه

بررسی ارگونومی 92 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی فیروزه