مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 13:002023-12-13ورزشي

فعالیت 9 هزار خانه ورزش روستایی در کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان کردستان؛ علیرضا پسندیده رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی در مجمع انتخابات هیات استان کردستان اظهار کرد: - رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گفت: از آغاز به فعالیت این فدراسیون در سال 1384 تاکنون، حدود 9 هزار خانه ورزش روستایی در کشور تجهیز و راه اندازی شده است و تا پایان سال 50 خانه نشاط نیز بهره برداری می رسند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان کردستان؛ علیرضا پسندیده رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی در مجمع انتخابات هیات استان کردستان اظهار کرد: از برنامه های فدراسیون، احداث و راه اندازی 50 خانه نشاط در سطح کشور بوده که سهم کردستان از آن، 2 خانه است و با کمک مدیریت ورزش استان، بهمن ماه افتتاح خواهد شد.

 یکی از رسالت های اصلی فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی، توسعه و ترویج این بازی ها و ورزش های سنتی با کمک هیات های استانی است.

وی ادامه داد: تنوع اقلیمی، فرهنگ ها و اقوام مختلف، باعث وجود بازی های بومی، محلی و ورزش های سنتی شده که باید احیا و حفظ شود.

پسندیده یادآور شد: در این راستا در قالب اطلس بازی های بومی محلی، حدود 350 بازی در مناطق مختلف توسط فدراسیون احصاء


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 9 هزار خانه ورزش روستایی در کشور

فعالیت 9 هزار خانه ورزش روستایی در کشور