مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 09:252023-11-08فرهنگي

شهردار: کاروانسرای تاریخی خشکرود در معرض تخریب است


کاروانسرای تاریخی خشکرود به عنوان قدیمی ترین اثر تاریخی منطقه در معرض تخریب قرار دارد و هر چه سریعتر باید مرمت و بازسازی شود.

- ایسنا/مرکزی شهردار شهر خشکرود گفت: کاروانسرای تاریخی خشکرود به عنوان قدیمی ترین اثر تاریخی منطقه در معرض تخریب قرار دارد و هر چه سریعتر باید مرمت و بازسازی شود.

مهدی خلج معصومی در گفت وگو با ایسنا، از مسئولان خواست تا به کاروانسرای شهر خشکرود به عنوان یک اثر فاخر ملی نگاه جدی داشته و اجازه ندهند این بنای فاخر تاریخی دستخوش آسیب و تخریب شود.

وی افزود: اگر مرمت و بازسازی این بنای تاریخی در سریعترین زمان ممکن انجام نشود به تلی از خاک تبدیل خواهد شد در حالی که قابلیت ایجاد کاربری در کاروانسرا به گونه ای است که می توان با احیای آن، هزینه یک شهر را تامین کرد.

وی بیان کرد: متاسفانه بر اثر رها شدن کاروانسرای تاریخی شاه عباسی این شهر، حفاری های غیرمجاز فراوانی در آن انجام شده است و باید هرچه سریعتر اقدام عاجل برای جلوگیری از تخریب بیشتر آن صورت گیرد.

شهرداری نیز آماده مشارکت در بازسازی این بنای تاریخی است که بیانگر هویت تاریخی این شهر بوده و یک میراث ماندگار و ارزشمند است.

شهردار خشکرود احداث بازارچه سنتی را از برنامه های در دست اقدام شهرداری دانست و افزود: اجرای هر طرح عمرانی در کاروانسرای تاریخی شهر خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهردار: کاروانسرای تاریخی خشکرود در معرض تخریب است

شهردار: کاروانسرای تاریخی خشکرود در معرض تخریب است