مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 08:152023-11-13اجتماعي

مقاوم سازی بافت های فرسوده در قم عامل کاهش خسارات زلزله شده است


مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم گفت: در سال های گذشته به دلیل مقاوم سازی، بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده روستایی و اعطای وام و تسهیلات به مردم و فرهنگ سازی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، محسن اروجی در گفت وگو با خبرنگاران به بیان وضعیت 11 گسل فعال قم و 28 گسل در اطراف قم پرداخت و گفت: قم با خطر نسبی بالا در نقشه لرزه خیزی قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم اصلی ترین راهکار برای کاهش خسارت زلزله را مقاوم سازی، رعایت آیین نامه ها و نکات ایمنی در مباحث ساختمانی دانست و افزود: این موارد باید در طراحی، نظارت و اجرای پروژه های عمرانی و ساختمانی به صورت جدی لحاظ شود.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری اظهار کرد: در این زمینه قانون مدیریت بحران و آیین نامه های اجرایی، سند پیشگیری و کاهش خطر، سند آمادگی مقابله، سند بازسازی و سند آموزش و مدیریت رسانه تدوین شده و در حال اجراست.

  اروجی با اشاره به زلزله 4/3 ریشتری قم که ساعت 17:17:55، 18 آبان ماه به مرکزیت سلفچگان رخ داد، تصریح کرد: بلافاصله پس از زمین لرزه، دستگاه های اجرایی و امدادی به حالت آماده باش در آمدند و نیروهای واکنش سریع نیز به منطقه اعزام شدند.

  مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم ادامه داد: به دستور استاندار قم، جلسه مدیریت بحران بخش سلفچگان با حضور فرماندار قم،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقاوم سازی بافت های فرسوده در قم عامل کاهش خسارات زلزله شده است

مقاوم سازی بافت های فرسوده در قم عامل کاهش خسارات زلزله شده است