مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 15:352023-08-12بين الملل

آمریکا در قبال ایران یکی به نعل می زند و یکی به میخ


در روزهای اخیر خبر تبادل زندانیان آمریکایی و همچنین آزادسازی 6 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی، به سرخط اخبار سیاست خارجی تبدیل شد.

- ایسنا/خراسان رضوی در روزهای اخیر خبر تبادل زندانیان آمریکایی و همچنین آزادسازی 6 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی، به سرخط اخبار سیاست خارجی تبدیل شد.

پس از امضای برجام، کره جنوبی به همراه بسیاری از کشورهای دیگر در صف خریدار نفت از ایران قرار گرفت.

در 2019 اما در نتیجه خروج آمریکا از برجام و لغو تمام معافیت های نفتی ایران، کره جنوبی واردات نفت از جمهوری اسلامی را متوقف و سپس هم به بهانه تحریم های بانکی علیه کشورمان، از پرداخت 7 میلیارد دلار پول نفتی که پیش از این از ایران خریده بود، اجتناب کرد.

آزادسازی این پول های بلوکه شده و همچنین تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا، از مهمترین موضوعاتی است که تا کنون مذاکرات زیادی بر سر آن ها بین جمهوری اسلامی و غرب صورت گرفته؛ مذاکراتی که گاها با میانجی گری کشورهای ثالثی نظیر قطر و عمان نیز همراه بوده است.

نهایتا دو شب قبل، روزنامه نیویورک تایمز مطلبی را منتشر کرد که حداقل در ایران حکم بمب خبری را داشت؛ ایران و آمریکا توافق کرده بودند در ازای آزادسازی سیامک نمازی، عماد شرقی، مراد طاهباز و دو زندانی ناشناس دیگر و بازگرداندن آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا در قبال ایران یکی به نعل می زند و یکی به میخ

آمریکا در قبال ایران یکی به نعل می زند و یکی به میخ