مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 اردیبهشت 1392 ساعت 06:022013-05-10سياسي

رابطه سلامت جامعه با پاسخگویی به تمایلات طبیعی و فطری انسان


یکی از راه جلوگیری از انحرافات اجتماعی این است که طبق دستورات دین اسلام، محیط را طوری آرایش دهیم که غرائز روبه انحراف نرود تا علاوه بر حفظ سلامت روانی افراد، - اجتماع نیز با سلامت کامل روانی به پیش رود و این همه عصبانیت و پرخاشگری، عصیانگری و نابسامانی وجود نداشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، انسان موجودی است که با تمایلات و غرائز گوناگون عجین شده، به طوری که تا این تمایلات و غرائز از راه صحیح ارضا و اقناع نشود و زمینه برای رفع نیازهای مادی و معنوی او ایجاد نگردد انسان به کمال نمی رسد.

چنان که اگر جامعه ای از راه صحیح و قانونی به تمایلات و نیازهای اصلی توجه نکند و برای ایجاد شرایط مناسب اقدام ننماید و به جای توجه به عوامل گوناگون کنشها و واکنشها و انگیزه های رفتار انسان ها خود را با معلولها مشغول سازد، به جای کشف علل و عوامل وقایع و حوادث روانی، فر هنگی، اقتصادی، سیاسی، و غیره به شناسایی درست تنگناها و معضلات و یافتن راه حل های مناسب در جهت رفع آنها، به دنبال هدف های ذهنی باشد و به طرح و برنامه های غیر عملی بپردازد، آینده تاریک و بدی را در پیش رو خواهد داشت.

اگر جامعه ای به جای پاسخگویی مناسب به تمایلات طبیعی انسانها آنها را سرکوب نماید نه تنها تمایلات از بین نخواهد رفت، بلکه تشدید شده و از طریق نامطلوب دچار انفجار خواهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رابطه سلامت جامعه با پاسخگویی به تمایلات طبیعی و فطری انسان

رابطه سلامت جامعه با پاسخگویی به تمایلات طبیعی و فطری انسان