مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 اردیبهشت 1392 ساعت 05:412013-05-10سياسي

بی طرفی رسانه فقط در ذهن شکل می گیرد


یک کارشناس حوزه ی رسانه درباره ی بی طرفی رسانه ها گفت: بی طرفی رسانه، یک مفهوم انتزاعی است و فقط در ذهن شکل می گیرد.

دکتر حسن بهشتی پور در گفت وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که هر رسانه ای به طور پنهان و آشکار جهت گیری خاص خود را دارد اظهار کرد: فقط رسانه های عمومی که از بودجه ی عمومی تغذیه می شوند نباید از یک شخص یا یک جریان خاص جانبداری کنند؛ مثلا روزنامه های کیهان، اطلاعات و همشهری جزو روزنامه های عمومی هستند و جانبدار بودن آن ها اشکال دارد.

او با اشاره به عملکرد رسانه های مستقل و حزبی، ادامه داد: اگر این گونه رسانه ها از یک جریان حمایت کنند، ایرادی ندارد فقط در شرایطی عملکرد آن ها دچار مشکل می شود که به افراد تهمت و افترا بزنند و خلاف قانون عمل کنند.

بهشتی پور با بیان این که مطبوعات متناسب با گرایش های خود، رویکردهای متفاوتی دارند گفت: مطبوعات به فراخور موضوع های روز کشور، رویکردهای متفاوتی را در پیش می گیرند؛ اما حرفه یی عمل کردن، پرهیز از اتهام زدن و انتشار دروغ و بررسی یک موضوع از همه ی جهت ها از مهم ترین موضوع هایی هستند که مطبوعات باید در نظر بگیرند.

او درباره ی نحوه ی عملکرد رسانه های داخلی در موضوع جانبداری، توضیح داد: مطبوعات ما مختلف هستند، تعدادی از آن ها حرفه یی بودن را ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی طرفی رسانه فقط در ذهن شکل می گیرد

بی طرفی رسانه فقط در ذهن شکل می گیرد