مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اردیبهشت 1392 ساعت 09:112013-05-08پزشكي

باید و نبایدهای تغذیه بیماران تالاسمی‎


کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: بیمار مبتلا به تالاسمی باید رژیم غذایی خاصی داشته باشد زیرا برخی مواد غذایی با وجود مفید بودن، می توانند عوارض خطرناکی برای این بیماران به وجود آورند.

مهنوش صاحبدل در گفت وگو با خبرنگار وب دا خوزستان، اظهار داشت: مواد غذایی که برای بیشتر افراد مفید هستند، می توانند عوارض خطرناکی برای مبتلایان به تالاسمی در پی داشته باشند.

بیشتر افراد مبتلا به تالاسمی دریافت خون دارند که در این فرآیند مقدار زیادی آهن وارد بدن آنها شده و موجب تجمع آهن در بافت ها و آسیب به آنها می شود.

وی با تاکید بر لزوم داشتن برنامه تغذیه ای برای این افراد ادامه داد: بیماران مبتلا به تالاسمی به علت کم خونی، جذب آهن بیشتری نسبت به افراد سالم دارند، بنابراین باید برنامه غذایی آنها به صورتی باشد که آهن کمتری از غذا جذب بدن شود.

صاحبدل گفت: به این افراد توصیه می شود مواد غذایی غنی از آهن مانند غذاهای گوشتی از جمله گوشت قرمز و فرآورده های آن، ماهی، مرغ، جگر و دل را کمتر مصرف کنند و به جای گوشت های قرمز از مواد غذایی مانند حبوبات و سویا استفاده کرده و یا به مقدار کم از مرغ یا ماهی همراه با شیر یا سایر لبنیات استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید و نبایدهای تغذیه بیماران تالاسمی‎

باید و نبایدهای تغذیه بیماران تالاسمی‎