مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اردیبهشت 1392 ساعت 12:432013-05-05پزشكي

مردم طرح غربالگری خون را جدی بگیرند


رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به ناآگاهی مردم از افزایش شیوع فشار خون در جامعه، اظهار داشت: مردم طرح غربالگری خون را جدی بگیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ابراهیم میکانیکی عصر یکشنبه در مراسم نمایدین اجرای طرح غربالگری فشار خون اظهار داشت: علل مرگ ومیرافراد ناشی ازبیماریهای مختلف مثل بیماران قلبی و عروقی، سرطانها و تومورها، حوادث غیرعمدی، بیماریهای تنفسی، بیماریهای غدد و متابولیسم بوده که 50 درصد آمار مرگ و میر مختص به بیماران قلب و عروقی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: مواردی همچون استفاده بیش از حد نمک، استفاده از غذاهای آماده و فست فودها، غذاهایی که مملو از چربی جامد و اشباع نشده،فعالیت کم بدنی و زندگی ماشینی استرس و فشارهای عصبی بوده عوامل افزایش ابتلا به فشارخون هستند.

میکانیکی با بیان اینکه متاسفانه عدم اطلاع مردم از وضعیت فشار خون آنها به دلیل نداشتن علامت خاص، آمار بیماران قلب و عروق را بالا برده است اظهار داشت: با مراجعه به پزشکان وضعیت خودمان را دریابیم.

وی بیان داشت: طرح سنجش فشارخون و قد و وزن ایرانیان در راستای ارتقای سلامت ایرانیان با هدف، اطلاع یافتن از آخرین وضعیت سلامت مردم در دستور کار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم طرح غربالگری خون را جدی بگیرند

مردم طرح غربالگری خون را جدی بگیرند