مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 اردیبهشت 1392 ساعت 10:252013-05-04پزشكي

رییس واحد بیماری های مزمن وزارت بهداشت: آسم ریشه در تغییر سبک زندگی مردم دارد


رییس واحد بیماری های مزمن وزارت بهداشت گفت: آسم ریشه در تغییر سبک زندگی مردم دارد چرا که عوامل خطر سازی مثل تغییر الگوی تغذیه، شیوع چاقی،افزایش آلودگی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار بهداشت و درمان فارس، مهدی نجمی در نشست خبری شانزدهمین همایش جهانی آسم گفت: امروزه بیماری های غیرواگیر مهمترین عامل مرگ و میر انسان ها هستند بیماری های غیرواگیری مثل سرطان، دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های مزمن تنفسی رتبه های بالایی را در مرگ و میر بیماران در دنیا دارند.

رییس واحد بیماری های مزمن وزارت بهداشت گفت: بیماری های مزمن تنفسی رتبه چهارم بیماری در دنیا را دارد که پیش بینی می شود تا سال 2020 به سومین علت مرگ ناشی از بیماری های غیرواگیر تبدیل شود.

نجمی در ادامه به یک میلیارد مبتلا به بیماری های تنفسی در دنیا اشاره کرد و گفت: 300 میلیون نفر به آسم مبتلا هستند که این روند رو به افزایش است چرا که آسم ریشه در تغییر سبک زندگی مردم دارد.

رییس واحد بیماری های مزمن وزارت بهداشت عوامل خطر سازی مثل تغییر الگوی تغذیه، شیوع چاقی، کم تحرکی، افزایش آلودگی، افزایش آلرژن های محیطی و سیگار را در افزایش بیماری های تنفسی و از جمله آسم مؤثر دانست و گفت: کنترل این بیماری نیاز به همکاری و مشارکت همه آحاد از خانواده بیماران گرفته تا کلیه نهادهای درگیر دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس واحد بیماری های مزمن وزارت بهداشت: آسم ریشه در تغییر سبک زندگی مردم دارد

رییس واحد بیماری های مزمن وزارت بهداشت: آسم ریشه در تغییر سبک زندگی مردم دارد