مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اردیبهشت 1392 ساعت 11:182013-05-02پزشكي

معاون وزیر بهداشت : لزوم تکیه بر الگوهای بومی برای اصلاح سبک زندگی


معاون درمان وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : نگاه ما در حوزه سلامت به فعالیت های فیزیکی سالم و موثر و اصلاح تغذیه است .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار واحد مرکزی خبر ، دکتر امامی رضوی در مراسم گرامیداشت روز جهانی ماما افزود: باید سیاستگذاران نیز در این زمینه اقدام کنند تا بستر مناسب اصلاح سبک زندگی فراهم شود.

وی همچنین گفت : با افزایش سواد بانوان اصلاح شاخص های زندگی بهتر شده و این روند به تمایل آنها به اشتغال و حرکت فعال بانوان در جامعه نیز انجامیده ولی بر میزان فرزندآوری و سلامت آن تأثیر منفی گذاشته است.

امامی رضوی افزود: باید توجه داشت با تکیه بر الگوهای جهانی، اصلاح سبک زندگی در کشور ممکن نیست و باید برای این کار به مسائل بومی توجه کنیم .

معاون درمان وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: در فرهنگ ایرانی اسلامی به بنیان خانواده توجه ویژه ای شده است که اگر فقط به این مسئله توجه شود ، در زمینه اصلاح سبک زندگی موفق خواهیم بود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از شاخص های مهمی که در کشور اصلاح نشده و روند اصلاحی هم در زمینه آن وجود ندارد میزان بالای زایمان به روش سزارین نسبت به زایمان طبیعی است.

امامی رضوی تصریح کرد: این امر نقطه ضعفی برای کشور است که باید در زمینه ان فرهنگ سازی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر بهداشت : لزوم تکیه بر الگوهای بومی برای اصلاح سبک زندگی

معاون وزیر بهداشت : لزوم تکیه بر الگوهای بومی برای اصلاح سبک زندگی