مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 اردیبهشت 1392 ساعت 09:002013-05-02پزشكي

معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد خونریزی عامل اول مرگ و میر مادر حین زایمان


طی مطالعاتی که روی علل مرگ مادران باردار 4 سال گذشته در کشور صورت گرفته مشخص شد خونریزی شایع ترین علت اصلی مرگ مادر بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار بهداشت و درمان فارس، حسن امامی رضوی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت ماما که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: شاید کمتر حرفه ای باشد که در همه حیطه ها خودش را داخل کرده و موفق عمل کند.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات اورژانس ارزش کار ماماها را چند برابر کرده است، افزود: در اکثر خدمات حوزه سلامت به بیمار خدمات می دهیم ولی خدمات ماماها به انسان هایی است که روند طبیعی زندگی خود را طی می کنند و همه اذعان داریم که با مرگ یک مادر باردار یک خانواده از هم می پاشد و این امر حساسیت کار ماماها را بیشتر می کند.

معاون درمان وزارت بهداشت در مورد نقش همکاری های بین بخشی در کاهش مرگ ناشی از زایمان اظهار داشت: در طول سال های گذشته تمام تلاش ما این بوده که حتی یک مورد مرگ مادر حین زایمان اتفاق نیفتد حتی در محیط های پیش بیمارستانی و کمیته های مرگ مادری با حضور رؤسای دانشگاه علوم پزشکی علل مرگ ناشی از زایمان به دقت بررسی می شود.

امامی رضوی اصلاح سبک زندگی در همه حیطه ها را از جمله اهداف مورد نظر در حوزه سلامت برشمرد و افزود: فعالیت فیزیکی سالم، اصلاح تغذیه از جمله مواردی است که به سلامت جسمی کمک کرده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد خونریزی عامل اول مرگ و میر مادر حین زایمان

معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد خونریزی عامل اول مرگ و میر مادر حین زایمان