مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 اردیبهشت 1392 ساعت 06:482013-05-01اقتصادي

تبدیل زباله های شهری و کشاورزی به کود آلی برای تولید محصولات غذایی


محققان کشور با استفاده از نوعی کرم توانستند زباله های شهری و ضایعات کشاورزی را تبدیل به کود آلی کنند که برای تولید محصولات غذایی با کیفیت بالا موثر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، یکی از بهترین روش های مدیریت مواد زاید جامد شهری تبدیل آنها به کمپوست است که این روند نقش بسیار مهمی در مدیریت بهینه پسماندها و کاهش مشکلات بهداشتی و زیست محیطی در اکو سیستم های آبی و خاکی دارد.

محققان کشور با در نظر گرفتن خواص و ویژگی های کود کمپوست و استفاده از کرم ورمی با استفاده از زباله های شهری و کشاورزی موفقبه تولید نوعی کود آلی شدند که نسبت به نمونه های مشابه خارجی از کیفیت بالاتری برخوردار است.

ورمی نوعی کرم خاکی است که قادر است با عبور مداوم و آرام از میان مواد آلی این مواد را به ویتامین ها و آنزیم های موجود در دستگاه گوارش خود آغشته و در نهایت آن را یک کود آلی غنی شده و بسیار مفید برای بهبود ساختمان و عناصر غذایی خاک تبدیل کند.

کاهش اثرات نامطلوب زباله ها، جلوگیری از آلودگی محیط زیست، پایداری منابع خاک و تولید محصولات غذایی با کیفیت غذایی بالا از مزیت های کودهای آلی ورمی است.

استفاده از کودهای شیمیایی موجب تشدید آلودگی آب و خاک، سفت شدن خاک و برهم خوردن تعادل عناصر غذایی خاک می شود این در حالی است که استفاده از کرم ورمی موجب اصلاح بافت فی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل زباله های شهری و کشاورزی به کود آلی برای تولید محصولات غذایی

تبدیل زباله های شهری و کشاورزی به کود آلی برای تولید محصولات غذایی