مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اردیبهشت 1392 ساعت 04:112013-04-28اقتصادي

رییس فراکسیون کارگری: افزایش دستمزد کارگر باید 700 هزار تومان می بود


رییس فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به اعتراض جمعی از کارگران به دیوان عدالت اداری در خصوص میزان افزایش دستمزد آنها در سال 92 گفت: فراکسیون کارگری پیش ازاین هم اعلام کرده بود که این رقم حداقل باید بین 700 تا 800 هزار تومان تعیین شود؛ چرا که مردم 40 درصد قدرت خریدشان را از دست داده اند.

علیرضا محجوب در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به وضعیت تورم در کشور اظهار کرد: آمار سال های گذشته نشان می دهد تورم امسال چندان هم کم سابقه نیست و قبلا نیز تکرار شده است، اما وقتی بیماری اقتصادی وجود داشته باشد این بیماری دیر یا زود خود را بروز می دهد و هر اقدام اصلاحی برای دستمزدها عقیم می ماند.

وی افزود: در شرایطی که ثروتمندان به اندازه نرخ تورم مرتب بر ثروتشان افزوده می شود، فقرا روز به روز قدرت خریدشان را از دست می دهند؛ در حال حاضر 40 درصد قدرت خرید مردم از بین رفته و این در حالی است که تنها 18 درصد به میزان دستمزد کارگران افزوده شده است و این یعنی منفی 22 درصد قدرت خرید برای قشر کارگر.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اگر شرایط به همین منوال پیش برود با توجه به این که نرخ دلار در بودجه سال 92 به اندازه ارز مبادله ای پیش بینی شده در ابتدای سال 93، 80 درصد قدرت خرید مردم ازبین می رود و این نوعی پول شویی رس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس فراکسیون کارگری: افزایش دستمزد کارگر باید 700 هزار تومان می بود

رییس فراکسیون کارگری: افزایش دستمزد کارگر باید 700 هزار تومان می بود