مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اردیبهشت 1392 ساعت 15:432013-04-22اجتماعي

خاکهای کشاورزی تایباد به کود های شیمیایی و سموم آلوده هستند


رییس اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: خاکهای کشاورزی این شهرستان به شدت تحت تاثیر سموم، کودهای شیمیایی و پلاستیکهای کشاورزی آلوده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، محمد مظلوم پناه عصر دوشنبه در مراسم دیدار با امام جمعه شهرستان تایباد به مناسبت زمین پاک اظهار کرد: خاکهای کشاورزی این شهرستان به شدت تحت تاثیر سموم، کودهای شیمیایی و پلاستیکهای کشاورزی آلوده شده است.

وی ادامه داد: هرچند کشاورزان مبادرت به کشت زیر پلاستیکی کرده اند اما جمع آوری پلاستیک ها در پایان فصل برداشت کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: کشاورزان باید به جای استفاده از سموم و کودهای شیمیایی از کنترلهای بیولوژیک و کودهای آلی و حیوانی استفاده کنند.

مظلوم پناه با بیان کرد: جهت داشتن زمین پاک همه باید مشارکت داشته باشند و بدون احساس مسئولیت و همراهی مردم حفظ محیط زیست امکان پذیر نیست.

وی گفت: از آنجا که روحانیون از تاثیرگذارترین افراد بر جامعه هستند و همراهی و مشارکت این عزیزان می تواند کمک شایانی بر حفظ محیط زیست کند لذا انتقال مفاهیم ضروری حفاظت محیط زیست از کانال این عزیزان می تواند تأثیرات بسزایی بر بهبود فرهنگ محیط زیست باشد.

مظلوم پناه گفت: همه افراد باید در منزل زباله ها را تفکیک کرده و زباله های خشک از جمله پلاستیک، شیشه، کاغذ و مواد قابل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاکهای کشاورزی تایباد به کود های شیمیایی و سموم آلوده هستند

خاکهای کشاورزی تایباد به کود های شیمیایی و سموم آلوده هستند