مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اردیبهشت 1392 ساعت 06:512013-04-21اقتصادي

گستره فرهنگی ایران دو میلیون و 500 هزار کیلومتر مربع است


مدیرکل سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: با معرفی آیین­ های بومی ایران زمین و کنار هم قرار دادن آنها زنجیره­ای فرهنگی معنوی بوجود می­ آید تا علاوه بر معرفی آن به مردم ایران و جهان دیوار محکمی در مقابل هجمه­ های ضد فرهنگی دنیای غرب بکشیم.

مجتبی رضوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، برنامه اصلی این سازمان را معرفی آیین ­های معنوی بومی و محلی ایران زمین به جهانیان عنوان کرد.

آیین سنتی و پهلوانی بیل گردانی در شهر نیم ور با قدمت بسیار کهن نمادی از تلاش مردم این شهر تاریخی برای نشان دادن تقدس کسب معاش و شکرگذاری و حفظ نعمات و برکات الهی است.

وی تصریح کرد: این مراسم از زمان­ های کهن با هدف شکرگذاری از نعمت پربرکت آب برگزار می شده است و مردم در گذشته قبل از آغاز فصل بهار نهرهای این شهر را تا هفته سوم فروردین ماه بصورت دسته جمعی لایروبی و تمیز می ­کردند.

رضوانی افزود: پس از انجام لایروبی، مردم در میدان اصلی شهر گردهم می ­آمدند و آیین سنتی بیل گردانی را مانند یک رشته ورزشی با چرخاندن دو دسته 4 و سه تایی بیل به نشانه هفت آسمان به دور سر خود برگزار کرده و از این طریق گردش ستارگان و آسمان­ ها را بر میل و مراد خود آرزو می کردند تا به این واسطه برکت و نعمت باران بر آنها ناز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گستره فرهنگی ایران دو میلیون و 500 هزار کیلومتر مربع است

گستره فرهنگی ایران دو میلیون و 500 هزار کیلومتر مربع است