مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 فروردین 1392 ساعت 04:202013-04-19پزشكي

متخصص گوش و حلق و بینی: خونریزی بینی در پسرها خطرناک است


یک نوع تومور در پسر های محدوده سنی 10 تا 20 ساله شایع است که علامت آن خونریزی بسیار شدید و مکرر بینی است که باید همان بار اول به پزشک مراجعه کرد در غیر این صورت می تواند خطرساز باشد.

- سیدعلی اصغر شیرازی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: خونریزی بینی در دو دسته از افراد اتفاق می افتد دسته اول افراد مسن و دسته دوم کودکان و جوانان.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در افراد مسن، خونریزی بینی عمدتاً به دلیل افزایش فشار خون و تصلب شرایین است؛ یعنی سفت شدن رگها که باعث می شود رگ ها حتی با یک سرفه و عطسه شکننده شوندو خونریزی رخ دهد یا اینکه بعضی اوقات نیز، بی هیچ دلیلی خونریزی در این افراد رخ می دهد.

این متخصص گوش و حلق و بینی افزود: خیلی از افراد مسن به خاطر مشکلات قلبی که دارند از داروهای ضدانعقاد خون استفاده می کنند که همین خاصیت ضدانعقاد بودن، خونریزی را شدت می بخشد.

شیرازی محل خونریزی در افراد مسن را در قسمت های پشتی بینی دانست و گفت: در افراد جوان محل خونریزی عمدتاً در قسمت جلوی بینی است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: خونریزی های بینی بیشتر در تیغه بینی اتفاق می افتد - تیغه بینی همان است که دوبینی را از هم جدا می کند - چرا که در این محل رگهای زیادی وجود دارند که برای خونریزی مستعد هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متخصص گوش و حلق و بینی: خونریزی بینی در پسرها خطرناک است

متخصص گوش و حلق و بینی: خونریزی بینی در پسرها خطرناک است