مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 فروردین 1392 ساعت 06:412013-04-12پزشكي

سلامت جسم در گرو سلامت روان


به گفته یک روانشناس، جسم و روان رابطه دوسویه با یکدیگر داشته که آسیب دیدن هر یک موجب آسیب دیدن دیگری خواهد شد و این موضوع نشان دهنده این است که نباید تنها به سلامت جسم اهمیت داد، بلکه باید متوجه این مسئله بود که سلامت روان نیز به اندازه سلامت جسم اهمیت دارد.

مریم رئوفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه کرمانشاه، افزود: متأسفانه به سلامت روان کمتر از سلامت جسم پرداخته می شود و علت آن را شاید بتوان به نبود درد و علامت بارزی در زمینه مشکلات روانی نسبت داد.

وی عدم آگاهی در زمینه اهمیت مراجعه به مشاور و روانشناس را عامل دیگر در این زمینه دانست و ادامه داد: معمولا مردم سعی می کنند مشکل خود را با اطرافیان خود در میان بگذارند که این افراد نیز با توجه به نداشتن تخصص در این زمینه قادر به راهنمایی درست آنها نیستند.

او گفت: باید از طریق رسانه ها به افراد جامعه آموزش داد تا مشکلات خود را با افراد متخصص و بی طرف در میان بگذارند و این اطمینان به آنها داده شود که اسرار آنها نزد مشاور و یا روانشناس باقی خواهد ماند.

رئوفی در ادامه کنترل افکار، عدم بدبینی، داشتن دوراندیشی و برنامه ریزی و عمل کردن بر طبق برنامه، پذیرش سایر افراد، فکر کردن، تلاش برای زندگی و احترام به دیگران را از جمله شاخص های سلامت روان در افر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلامت جسم در گرو سلامت روان

سلامت جسم در گرو سلامت روان