مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 فروردین 1392 ساعت 10:102013-04-08پزشكي

سال گذشته 1300 نفر در فارس دیالیز شدند


مدیر امور بیمارستانی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در سال گذشته 1300 نفر در فارس دیالیز شدند که در نوبت های متوالی 257 تخت برای آنها در نظر گرفته شده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجو از شیراز، نیما فداکار امروز در نشست خبری پیرامون هفته سلامت بیان کرد: عمده بسیاری از بیماری هایی همچون فشار خون منشأ خطری دارند که باعث چاقی و دیابت خواهند شد و نهایتا به بیماری مهلکی تبدیل می شوند که از جمله آنها به بیماری سکته های قلبی و بیماری های کلیوی می توان اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیماران دیالیزی در استان فارس گفت: در سال 83 در استان فارس تنها 510 نفر دیالیز می شدند که 84 تخت به آنها اختصاص داده شده بود؛ اما در سال 91 حدود 1300 نفر دیالیز می شدند که در نوبت های متوالی 257 تخت برای آنها در نظر گرفته شده است.

مدیر امور بیمارستانی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نقش پیشگیری برای حفظ سلامت مردم را نقش یکتایی دانست و خاطرنشان کرد: در هفته سلامت همگام با معاونت بهداشتی و سایر بخش های دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعالیت های خود را تحت عنوان آموزش بیماران آغاز کرده ایم.

فداکار وجود غرفه های سلامت در بیمارستان ها و درمانگاه امام رضا(ع) و وجود خدمات رایگان آموزشی را یکی از برنامه های هفته سلامت امسال د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سال گذشته 1300 نفر در فارس دیالیز شدند

سال گذشته 1300 نفر در فارس دیالیز شدند