مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 فروردین 1392 ساعت 04:162013-04-08پزشكي

چند توصیه پزشکی - ورزشی به بانوان


نایب رییس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی معتقد است ورزش و تحرک عامل مهم پیشگیری و بخشی از مراحل درمان در بیماری های شایع زنان است.

دکتر لاله حاکمی در گفت وگو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تفاوت های فیزیولوژیکی و هورمونی زنان و مردان، اظهار کرد: این تفاوت ها باعث شده است که مردان توان هوازی بیشتری داشته باشند.

از طرفی حجم قلب و وضعیت عضلانی در این افراد بیشتر است که همین تفاوت ها شامل طول قد و اندام هایی مثل لگن، زانو و آرنج است، باعث تفاوت الگوهای پیشنهادی برای ورزش زنان می شود.

وی درباره بیماری پوکی استخوان و میزان شیوع آن در بین زنان گفت: یکی از مهم ترین مشکلات زنان در میانسالی ابتلا به پوکی استخوان است.

در این سن و بعد از یائسگی، به علت تغییرات هورمونی استخوان ها به شدت شکننده و ضعیف می شوند و ممکن است با کوچک ترین ضربه شکستگی ایجاد شود.

به همین دلیل برای تراکم استخوان بهتر و جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان باید از همان سنین کودکی دختران را به انجام ورزش و تحرک ترغیب کرد و با برنامه های ورزشی شامل ورزش های متحمل وزن و مصرف کافی لبنیات از بروز این بیماری جلوگیری کرد.

حاکمی همچنین به آسیب دیدگی رباط صلیبی قدامی در زنان اشاره و تصریح کرد: یکی از شایع ترین صدمات در زنان، آسیب دیدگی رباط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند توصیه پزشکی - ورزشی به بانوان

چند توصیه پزشکی - ورزشی به بانوان