مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 فروردین 1392 ساعت 12:532013-03-26اقتصادي

خراسان رضوی در صادرات زیور آلات و سنگ های قیمتی رتبه نخست را دارد


معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: خراسان رضوی رتبه نخست صادرات زیور آلات و سنگ های قیمتی را در کشور دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، یحیی رحمتی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خراسان رضوی رتبه نخست صادرات به زیورآلات و سنگ های قیمتی تعلق دارد و صنایع دستی چوب و شیشه در رتبه های بعدی قرار دارد.

وی تصریح کرد: صنایع دستی ایران بیشتر به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اروپا و آفریقا صادر می شود خراسان رضوی به واسطه گردشگران و عوامل دیگری که دارد جزء استان های برجسته در حوزه صنایع دستی در کشور بوده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سهم صنایع دستی کشور از تولید ناخالص ملی 2.

9 درصد است که این میزان در صنایع خودروسازی 1.

7 درصد است.

وی گفت: برای ایجاد هر شغل در صنعت خودرو باید بیش از 700 میلیون تومان سرمایه گذاری کرد درحالی که این رقم در حوزه صنایع دستی تنها 15 میلیون تومان است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پایدارترین شغل را حرفه صنایع دستی دانست وتاکید کرد: خراسان رضوی در زمینه تولید صنایع دستی جزء استان های برجسته کشور محسوب می شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: صادرات صنایع دستی در سال گذشته نسبت به صادرات فرش بیشتر بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان رضوی در صادرات زیور آلات و سنگ های قیمتی رتبه نخست را دارد

خراسان رضوی در صادرات زیور آلات و سنگ های قیمتی رتبه نخست را دارد